onsdag 18. desember 2013

Juletreet 2013

 

Som tradisjon hjemmefra har jeg vokst opp med at juletreet pyntes lille julaften....Men så lenge klarer ikke jeg og vente nei;) Jeg pyntet det i slutten av forrige uke, og her kommer endelig litt bilder :)
Nå skal ikke jeg feire jul her heller, så da syns jeg at jeg "fikk lov" til å pynte det litt før.
Det er jo så fantastisk vakkert, og lei, det blir jeg i hvert fall ikke! Det blir nesten som en nyfødt baby, en kan bare se og se på det og aldri bli lei:)


Vi har et juletre i plast, det er veldig greit. Jeg syns dette er veldig fyldig og fint, og jeg fikk jeg det av mamma for et par år siden. Personlig liker jeg selvfølgelig ekte juletrær mye bedre, men i og med at vi er borte mesteparten av romjulen er det helt greit med plast-tre.
Men seinere, kommer jeg nok til å kjøpe et ekte juletre. Det er liksom noe med sjarmen og gleden det er å finne det perfekte treet også :)


  Jeg er veldig tradisjonell av meg og må ha inn det røde på treet, med glitter og norske flagg.





Lille søte ekornet som sitter inni busken. Skaper liv og en fin stemning.






Tradisjonelle og fine "til og fra-lapper" kan fint brukes som juletrepynt.


Falt sånn for denne lekne snømannen som kommer dalende ned med en paraply, som jeg også har med julenisse.


Juletreet er da plassert foran peisen, siden vi har en parafinovn som dessverre ikke er i bruk!
Slik får det bare bli når en leier, i mitt fremtidige hjem skal det i alle fall være en peis som fungerer :)


Men med masse levende lys rundt juletreet er det allikevel ikke noe å si på stemningen :)


 "Ei kremmer-mus må jo ha et kremmerhus" :)


Et lite gjensyn med pepperkakehuset som jeg lagde forrige uke.


Nissen sitter fortsatt og vokter oppi pipa....Ikke mange dagene før han kan krype gjennom pipa med litt julegaver nå... :)


En liten nisse-landsby har det blitt på fatet mitt.



Og ja, du ser riktig! Cesar har fått sitt eget lille juletre ved siden av juletreet! Hehe.
Han er veldig flink og lar alt på treet være i fred :) Flink pus! :)
Ja, da var jeg blitt ett år eldre.
Takk for alle gratulasjoner i går:) Hadde en kjempe fin dag, og fikk mye fint:) Flere gaver blir det nok på julaften, sånn er blir bare når en har bursdag rett før jul.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar