onsdag 29. januar 2014

♥ Fotoalbum 2013


Nå ser det endelig ut som jeg har fått limt inn de fleste bildene fra 2013. Phu...det er litt av en jobb! Jeg har jo så utrolig mange bilder, og det tar jo så tid. Iallefall all pynting og skriblerier som må til også i et fotoalbum. En kan jo bare sette de rett inn i album med plastlommer, har noen slike album også. Men det er de albummene hvor en har tatt seg tid til å skrive litt og pynte, det er de som er mest stas å mimre i :)


Jeg har tenkt mye på det de siste dagene, nå som det har herjet så mye forferdelige store branner rundt om i Norges land. Hva hvis det brenner her, hva hadde jeg tatt med meg? Hva er det viktigste for meg? Tror jeg hadde tatt med meg mine fotoalbum, de er uerstattelige. Nå har jeg jo mye av bildene på PC, men alt som er i fotoalbum, det er gull verdt.


Tips, hvis du har vært på ferie, ta vare på flybilletter, kart, kort o.l. og samle alt i en plastmappe sammen med bildene i albummet. Jeg kjøper alltid med noen ekstra fine kort som jeg beholder selv. Her er minner fra Kreta i sommer.



Fra stand-up i Oslo spektrum i høst, Michael McIntyre. Jeg har tatt vare på informasjonshefte og billetter og samlet de i albummet.



Nå fremkaller ikke jeg absolutt ALLE bilder jeg tar, jeg plukker selvfølgelig ut noen. Men som her i julen, hvor vi tok 98 bilder fra en kveld med mitt kamera...da blir det "noen" bilder :) Hehe...
Noe annet enn før, da jeg kun hadde engangskamera, da ble det som regel noen rare bilder, som kanskje ikke egnet seg helt i album. Men det var hele morroa, det å ikke vite hvilke bilder du fikk før du fremkalte de. Jeg savner engangskamera, (ikke mye, bare litt!). Heldigvis så er det ti ganger så rimelig å fremkalle digitalt som det er å fremkalle engangskamera. Men, er du på fest, er det utrolig morro :)


Nok et fotoalbum i samlingen min. Lurer på hvor mange fotoalbum jeg faktisk har nå, det er en del.
Her i Tønsberg har jeg kun album fra 2009, resten er hos mamma, og det er noen der.
Som jeg skriver på forsiden av albummet mitt her
"Når du blir gammel og sitter i kroken,
da blir det godt å ha minneboken".

Jeg ser det for meg, sitter på gamlehjem og titter igjennom album etter album....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar