fredag 24. mai 2013

Den koselige Bakgården vår

Nå glir snart våren over til å bli sommer, det skal bli så deilig. Håper vi får en varm og fin sommer, uten like mye gråvær og regn som det har vært de siste somrene her i Norge.
Vi hadde noen deilige varme dager i pinsen, hvor vi fikk kjenne på varmen igjen her i sør. Det var fantastisk å ligge rett ut i solsenga og bare NYTE!
Jeg har ikke fått begynt å plante blomster i bakgården enda, (litt treig i år) håper å få gjort det i løpet av helgen. Nå er vel endelig kuldegradene borte om natta også.
Jeg har som sagt tidligere dessverre ingen hage, men den lille bakgården vår er jeg veldig glad i. Godt å ha et lite område ute der en kan slappe helt av og plante litt blomster. I fjor sommer hadde vi mange fine stunder i den lille bakgården vår, her har jeg plukket ut noen bilder.

Har veldig lyst på en hengekøye her til sommeren, og noen lyslenker hadde gjort seg i bakgården...
Tenk å slappe av i en hengekøye en sen sommerdag, høre på sildrene vann fra fontenen, med et interiørblad og en paraply-drink i hånden...
 
Her er lille kosegutten vår Cesar, som trives veldig godt i bakgården. 

Her er den flotte fontenen som er i bakgården, her har vi fisker som svømmer rundt.
Denne er bakgårdens midtpunkt og gir en koselig stemning.

Gleder meg til å friske opp med masse fargerike blomster igjen.
Dette er to fargerike georginer med masse knopper.

 Det er flere katter i bygården vår. Her er jeg med kongen i gata Maler, han ser ikke så veldig fornøyd ut her,  hehe. Litt tvangskosing med katte-gale Elise :) 
 
 
Frisk limonade på en varm sommerkveld. 

 Flott pynt og planter rundt fontenen.
 Dette løvehodet henger på veggen i bakgården. 


 Her har jeg pyntet opp med litt sommerfugler i blomstene.
 Rosa margeritter.

En dag vakker dag håper jeg at jeg har en STOR flott hage med et lite drivhus hvor jeg kan plante akkurat det jeg vil. Med masse trær med god frukt og også skal jeg dyrke mine egne grønnsaker. Henge ut alle klærne til tørk på en snor ute, løpe rundt barbeint i lett sommerkjole i gresset ....
Jeg ser det for meg....En vakker dag:)

Ønsker dere som er innom her hos meg en RIKTIG GOD HELG,
kos dere ute og velkommen igjen:)

 

 
 
 

1 kommentar:

  1. Hei Elise!

    For en fin blogg du har! Herlige bilder!!

    Veldig hyggelig at du tittet innom hos meg, så fant jeg enda en inspirerende blogg!:-)

    Ønsker deg ei fin helg!:-)

    SvarSlett