lørdag 6. juli 2013

Vår lille Cesar

 
Har sittet og mimret litt i bilder på pc-en, begynner å bli en del bilder der nå. Jeg har også en egen mappe med bilder av katten vår (hehe, jeg veit det er ille!) Se for deg hvordan det blir når jeg får barn. Men nå er jo Cesar lille babyen min da, hihi.
Når han var kattunge knipset jeg MYE bilder, han gjorde jo så mye rart, også var han jo SÅ SØT! :)
 Jeg hadde lenge hatt lyst på egen katt, og før hadde vi bodd steder det ikke har passet å ha katt.
Men her kunne vi ha katt, så en uke etter at vi flyttet hit i november 2011, fikk vi Cesar. Vi fant han på finn.no, og hentet han utenfor Larvik. Der var det han her som sjarmerte oss, de som hadde han kalte han bare for Nysgjerrig-Per, og han var den tøffeste av de. Han spradet bort til oss, og når jeg holdt han i hånden min, dasket han etter meg med potene sine - da var jeg solgt!
 
 Han var inne-katt et halvt år før vi turte å slippe han ut på våren, litt skummelt med katt midt i byen. Bilene kjører jo så fort rett utenfor døren, så jeg hadde hjertet i halsen den første tiden han var ute. Han løp rett uti veien uten å se seg for, nå har han heldigvis vendt seg til trafikken, og jeg håper jeg aldri får den triste beskjeden...
 Her ser han seg i speilet for første gang, jeg trodde jeg skulle dø av latterkrampe. Han skøyt rygg og gikk sidelengs mot speilet, han skjønte ikke at det der var han selv.
 Han elsket å klatre på oss, spesielt på min samboer (han lot han få lov, hehe). Her har han kommet opp på hodet hans, og han får en liten vask.
 
 Han levde virkelig opp til navnet som de vi fikk han av hadde gitt han, for en Nysgjerrig-Per, det var han!
Oppi kurver og det som kunne kommes oppi...
 Etter vi hadde hatt han i bare to måneder, klarte han å brekke lårbeinet. Vi ante ikke hvordan han hadde klart å skade seg så ille, han var jo bare inne. Så det der er et mysterium. Det ble en dyr tur til dyrlegen, men det var så absolutt verdt det. Å se et dyr har det vondt er ikke noe gøy. Han kom seg veldig fort heldigvis. Her ser dere han har blitt barbert på beinet og stingene er der fortsatt.
Han er bare så utrolig søt her han ligger så elegant mellom beina til kjæresten, hehe.
 Han måtte lekes med hele tiden, så det ble noen katteleiker for å si det sånn!
Dette er ved juletider, her har han sitt eget juletre.
 Her har jeg fått tatt bilde av standarduttrykket hans, han blunker ofte med ett øye.
Må le hver gang.
 Ligge på baderoms gulvet med varmekabler når det er kaldt, ja - det er den beste plassen.
 Her sitter han så fint på leikebilen til naboen.
 Så søt når han sover....
 ...og oppå pc-en min, ikke så populært for min del men...eh *kremt*!
Avslutter med bildet av han i sutte-teppet sitt, dette er han ekstremt glad i. Han tror fortsatt det er mammaen sin.
Vi har i alle fall en katt med MASSE personlighet, vi er så glad i deg Cesar.
 
I morgen skal jeg vise dere, jeg har nemlig lagd et katte-hus til han, hehe.
Gled dere, for det er utrolig morsomt, veit ikke om det er fint, stygt eller rart, det kommer bilder i morgen:)
 
Ha en nydelig lørdag så lenge:)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar