fredag 26. april 2013

Hestehov og Blåveis

I går når jeg var ute og gikk tur, fikk jeg endelig sjansen til å plukke med meg litt hestehov og blåveis. Jeg har allerede sett masse hestehov i skråninger langs veiene, men blåveisen så jeg for første gang i dag. Er liksom ikke ordentlig vår, før jeg har plukket hestehov og blåveis. Fargen på blåveisen er så nydelig!:)
På denne tiden av året i fjor, hadde jeg allerede sett masse hvitveis i skogen. Men i år må jeg nok vente et par uker til før de titter frem. Jeg får nyte synet av disse her så lenge:)
 
 Disse søte små vasene som blåveisen står i er små beholdere som det har vært såpe i.
 
 
Her titter de frem fra kvister og blader fra i høst. Om ikke lenge er skogen grønn og frodig igjen, gleder meg til det, da er den så fin:)
 
Har du plukket noe hestehov, blåveis eller hvitveis enda?
 
 
 

 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Hei der!
    Ingenting er vel finere enn de først vårblomstene! Her i Farsund finnes ikke blåveis i naturen, vet ikke helt hvorfor....Husker jeg fant blåveis da jeg gikk på lærerskolen i Tønsberg, så fine!!
    Vi har Kosmos her, de er gule og ligner Primula.
    Fin dag til deg! Og god helg!!
    Klem Siri

    SvarSlett